World in Conflict: att använda Demolition Engineer

En film som visar en lite bortglömd enhet i WIC, nämligen Demolition Engineer‘en! Denna kan ju faktiskt vara mycket användbar för sabotage bakom fiendens linjer och främst för att hjälpa teamet.

Demot av World in Conflict har ju varit ute ett tag nu och folk testar för fullt. Dock skall det sägas att de verkar ha dragit ner lite på en del saker jämfört med den Beta som vi testat innan. Verkar bla. som den bästa/största versionen av texturer utelämnats, kanske för att hålla nere storleken på nerladdningen. Man har lugnat oss att Retail kommer innehålla dessa så det är ju lugnt… Även en del effekter har ändrats som Nuken tex. och jag tror att de kommer fortsätta polera på dessa efter release.

Sen när det gäller just texturer så skall man ha klart för sig att det krävs ett rejält grafikkort med MYCKET minne för att köra med högsta inställningarna! 320MB räcker tex inte utan för MAX grafik på högre upplösning så är det 512 eller rent av 768MB minne på grafikkortet som gäller! Fast spelet ser ju redan fantastiskt ut på mediuminställningar och då räcker ju 320MB länge. Så ett tips är väl att inte överdriva inställningarna, spelet är gjort för att även kunna stressa/utnyttja morgondagens hårdvara! Något Massive verkligen lyckats med är hur bra spelet även funkar på äldre hårdvara, bara man ställer ner grafiken tillräckligt.

Hela Massives nätverk var nog väldigt belastat sista dagarna men idag flyter det på bättre igen!

Singelplayer var en trevlig överraskning faktiskt! Tänkte köpa spelet enbart för Multiplayer men singelplayerdelen är faktiskt inte dum av vad man får se i demot.

Kommentarer inaktiverade.

%d bloggare gillar detta: